9e dag - Reisverslag uit Lauchheim, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 9e dag - Reisverslag uit Lauchheim, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

9e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

01 September 2017 | Duitsland, Lauchheim

Vandaag begonnen bij 12 graden. Lange hardloopbroek, ondershirt en overshirt met lange mouwen aan.
Gelijk gestart met een klim van 2 km van 9%. Viel nog erg mee. Daarna continu stijgen en dalen. Korte klimmetjes van 1 km of minder van 7 tot 12%. Goed te doen. Ik moet me bij start inprenten dat ik het kan halen. Als ik begin met 'ga ik dat wel halen' dan haal ik het zeer zeker niet.
Ik ben nu van de riviertjes af en zit in stevig heuvellandschap.
De afdalingen zijn koud. Je komt warm en bezweet boven en neigt dan om extra hard naar beneden te gaan. Ik heb mijn regenjas aangedaan om goed warm te blijven.
Tot 13:00 is het droog gebleven. Daarna miezeren. Om 14:30 echte serieuze regen. Gestopt na 60 km. Ik voel me schuldig. Morgen inhalen. De regen is niet erg maar ook niet echt leuk. Nu in hotel. Morgen wordt het weer warmer en droog.
Vandaag weer tot 2 keer met oudjes op straat staan praten. Zeker Nederlander? Zeker op weg naar Rome? Er komen veel fietsers langs. Het weer, voetbal, politiek. Ok, maar nu moet ik weer verder.
Morgen vroeg moet ik als eerste met de zwaarste klim nog voor Garmisch-Partenkirchen beginnen. Maar niet te veel ontbijten dus.

  • 01 September 2017 - 20:34

    Maarten:

    Je hebt in ieder geval de juiste instelling voor het bezoek aan Rome. Je schuldig voelen voor niets. Dus, geniet van je kilometers de ene dag iets minder dan de andere. So what?

  • 02 September 2017 - 13:21

    Cor :

    Hi Rene, indrukwekkend te zien hoe je het doet. Van achter het bureau in nu in een uitstkende ritme en klaar voor de oversteek van de Alpen. Ik geniet van je dagboek. Success. Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 19043

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: