10e dag - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 10e dag - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

10e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

02 September 2017 | Duitsland, Augsburg

Ook vandaag is het qua weer iets minder. De hele dag is het droog gebleven maar bewolkt. Ik denk een graad of 13 tot 14. Ik heb mijn Sealskinz sokken aangedaan. Waterdichte warme sokken met 3 lagen. Tip van Jan Jes (dank). Don't leave home without them. Ik heb alleen Jezus Nikes en sneakers bij me. De Sealskinz zijn essentieel wil ik mijn voeten warm en droog houden op dit soort dagen.
Mijn doel voor vandaag is Augsburg bij München. Daar regent het op dat moment stevig. Maar door de dag voordat ik daar aankom wordt het beter.
De dag begonnen met een klim van 3 km van 10% met de laatste 500 meter 12%. Ik heb het gehaald tot op de laatste 25 meter. Maar lopend een fiets met 17kg bepakking voortduwen op 12% is even killing als fietsend. Boven aangekomen was ik kapot maar Ok.
De weg ging verder op de Swäbische Alb. Een glooiende hoogvlakte van donkere dennenbossen en grote open velden. Vossen, buizerds, herten, eekhoorns gezien ... en verder niets. Dodelijk stil. Geen dorpen, wegen, auto's ... niets. Alleen fietspaden.
Op het saaiere stuk na de alb heb ik oorplugjes ingedaan met muziek, luid meezingend verder gefietst. De voor allen overbekende muziek als Efterklang, Lianne la Havas, Durutti Column en Dustin O'Halloran. Maar ook minder bekenden als Radiohead, Bach en de Beatles.
Laatste stuk voor Augsburg weer een paar stevige klimmetjes, een beetje regen en een lekke voorband deze keer. Stukje glas. 10 minuten om te plakken.
Han stuurde mij nog een stuk uit een Duitse krant. Dat gebied waar ik morgen heen fiets (Utting en Garmisch-Paternkirchen) is op de rand van overstromen door de aanhoudende regenval van de afgelopen dagen. Morgen is het er nog bewolkt maar droog. Na morgen gaat de zon daar weer schijnen. De goden fietsen met mij mee.
Ik heb nu 1.048 km gefietst in 69 uur en ik heb 11.117 Kcal verbrand sinds A'dam.
Nu in een IBIS Budget Hotel in Augsburg. Vannacht komt er mogelijk onweer. Van Liesbeth heb ik geleerd dat dat heel gevaarlijk en eng is. Zeker in een tent met een alu-tentstok van wel 55cm recht omhoog.

  • 03 September 2017 - 12:05

    Peter:

    Eindelijk echt fietsen. Als je een stukje loopt naast je fiets ben je echt geen minder mens.Eerder een verstandig mens. Nooit in het rood gaan op jouw leeftijd. Hard meezingen in een doodstille vlakte is allemaal angst voor het onbekende.

  • 03 September 2017 - 19:04

    Huub :

    Leuk jou ervaring te lezen en neem mijn petje voor je af.
    Tot nu toe was het een lange vakantie rit en nu is het echt begonnen. De bergen geven en nemen dus pas op jezelf en ga niet te ver. Rust uit en blijf alert.
    Succes met het tweede deel van je reis.
    Huub

  • 03 September 2017 - 19:15

    Jan:

    Doet me deugd dat je Sealskinz goed bevallen! En nu lekker door het natte gras lopen met je sokken :-) Het echte werk is nu begonnen: klimmerdeklim! Je trapt flink wat calorieën we, zo (hopelijk meer dan je hebt verorberd..). Hoop voor je dat 't enigszins droog blijft (ondanks je Sealskinz). Ga zo door!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 19084

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: