11e dag - Reisverslag uit Untereberfing, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 11e dag - Reisverslag uit Untereberfing, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

11e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 September 2017 | Duitsland, Untereberfing

Gisteravond was het mij al opgevallen. Er was in Augsburg een grote kermis dichtbij. Zeker 60% liep in lederhose of deerndel jurkje. Dit is Bayern. Van de overige 40% was de helft politie of bewaking. Dit is Europa in 2017.
Vandaag ontbeten bij het 24/7 benzinestation naast het hotel. Beter en goedkoper dan het hotel. Ik denk "wat hoor ik toch?". Hebben ze de radio aan staan met een heuse zondagochtend mis. Heel snel wegwezen.
Ik krap mij vooral s'avonds gek aan de muggenbeten op mijn benen. Ik heb ze al een week. Hele gemene met dikke bulten en veel vocht. Ik denk van toen op de camping aan de Rijn. Maar ik bedenk mij: ik heb in de Rijn gezwommen. Zitten er soms piranha's in de Rijn? Of een chemische lozing?
Vandaag een stuk gefietst wat saaier is. Zeker na de Schwäbische Alb. De eerste silhouetten gezien van de Alpen. Ik had ineens de neiging heel hard te gaan zingen (zie commentaar van Peter, ik neem aan Vonk).
Nog een tip uit ervaring: als je stijl omhoog gaat in de hoogste versnelling ga je heel langzaam en heb je de neiging om te gaan slingeren. Blijf vooral aan de bergzijde van het smalle pad

  • 03 September 2017 - 21:27

    H.J.Heijenberg:

    Mocht je bij toeval nog in Munchen komen, ga dan even bij het Hoffbrau Haus langs en eet daar Sauerkraut mit Eisbein en een kan met een lekker biertje. Het ligt in het centrum van Munchen. Ik heb er ervaring mee, maar ga dan NIET aan de Stammtisch zitten ! Verder een heel goede reis. Pa en Ma



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 19080

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: