14e dag - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 14e dag - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

14e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

06 September 2017 | Italië, Prad am Stilfserjoch

Nu aan de voet van de Resschenpass, maar dan aan de Italiaanse kant. Geweldig wat een dag. De pas was killing maar ik doe hem zo weer ( over een maandje of zo).
Prachtige rit, onverwachts nog 10 km door Zwitserland, veel dagjesfietsers, allemaal met e-moubtainbike. Ook veel mensen die de fietsbus naar boven nemen en dan naar beneden kachelen. En dat kan ongelooflijk hard.
Rob uit A'foort nog een paar keer tegengekomen. Helaas niet op dezelfde camping vandaag. Hij zit net iets verder dan ik. Veel andere laf's (langeafstandfietsers) tegengekomen. Ook enkele gesproken. Allemaal zijn ze wild enthousiast (of willen niet toegeven dat ze er geen zak aan vinden, ik kan me het niet voorstellen).
Morgen naar Merano. Ik moet daar besluiten of ik de hoofdroute zal nemen of via de Brenta Dolomiti en het Gardemeer zal gaan. Mijn tegenzin is vooral dat ik geen redelijke beschrijving heb van dit stuk. Het lijkt mij wel een heel erg mooi alternatief voor de hoofdroute langs de Brennerpas autostrada.
Wat mij opvalt, heel vreemd, sinds vanmiddag stromen alle beekjes en rivieren de andere kant op. Raar.