13e dag - Reisverslag uit Unterfaggen, Oostenrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 13e dag - Reisverslag uit Unterfaggen, Oostenrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

13e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

05 September 2017 | Oostenrijk, Unterfaggen

Het kan niet meer fout gaan. Etappe 13 is al lang achter de rug, vandaag de 13e dag afgerond, ik ben de 1.300 km gepasseerd. Maar goed dag ik niet bijgelovig ben.
De dag begon met regen ... tijdens het ontbijt. Tegen de tijd dat ik klaar was, bepakt en bezakt, was het weer droog. Wel nog wat fris, 10 graden. 's Middags kwam de zon door, 18 graden.
Eerst een fikse klim over 5 km van 10% naar de Buchener Höhe. Ging redelijk goed. De eerste zware uitdaging zit erop. Daarna stijl naar beneden over 7km naar het Inndal. Onder de 40km per uur gebleven (moest van mijn moeder). Kramp in mijn handen van het remmen.
Daarna minder interessant stuk langs de Inn en de snelweg. Veel op en neer. De korte klimmetjes zijn gemener dan de lange. Aan het einde van de middag had ik het wel een beetje gehad. Licht zure benen.
Vanmiddag langs het begin van het Ötzdsl (Sölden / Timmelsjoch). Alternatieve route. 32km continu klimmen naar 2.500 meter. Zal ik het doen? Hmmm ... neeeeeh.
Nu op een mooie camping in Prutz aan de voet van de zwaarste etappe van de gehele tocht. Morgen naar de top van de Reschenpass (1.500 meter) en dan naar beneden Italië in.
Vanavond gegeten met Rob uit Amersfoort, een mede-fietser. Was gezellig. Rob was ik eergisteren al onderweg tegengekomen. Hij was vannacht in het Inndal op een camping ... weggeregend. Het hotel gisteren was dus geen verkeerde beslissing.
Morgen vroeg alleen weer verder de pas op.

  • 05 September 2017 - 21:34

    Jan:

    Dat valt mee hoor, die Resschenpass (zó irritant, als mensen dat zeggen.. :-). Maar écht: het begin valt niet mee, maar daarna wordt 't snel beter. En natuurlijk het meer linksom doen, kom je mooi langs de toren. Succes!

  • 05 September 2017 - 21:59

    H.J.Heijenberg:

    Zo, dus je hebt er meer dan de helft opzitten. Je gaat als een speer ( heb je soms peper oid in je je weet wel ? ) Je moeder begint aan het begin van de avond al van "kijk eens of er al een bericht is " ja je weet hoe moeders zijn (kunnen zijn ). Ook ik ben donders trots op je. in ieder geval TOT MORGEN! Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 19349

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: