17e dag - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 17e dag - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

17e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

09 September 2017 | Italië, Montagnana

Vandaag vroeg op pad. Hotel was niet best maar wel lekker geslapen. De cheffin spreekt geen woord Engels of Duits dus gisteren was er onduidelijkheid over de prijs. De chef zat er stilzwijgend naast. Het boekje zei 68 €. Inclusief ontbijt? ... geen idee. Vanochtend afgerekend met de chef, want die doet het geld. With card 48€ ... with cash 40€. Nou, cash dus. Kassa gaat dicht. Bureau lade gaat open. Blikje komt er uit. Mijn 40€ erin. Registratie wordt doorgescheurd en in prima Engels: "have a nice trip en enjoy your stay in Italy."
Vanmorgen 1 buitje gehad. Kort geschuild onder de druivenstruiken. Die staan hier in dakgewijs opgesteld. Verder 22 graden maar wel broeierig. Er is onweer op komst vannacht.
Tussen de druivenvelden door gefietst van de bergen naar de povlakte. Continu een wijngeur in mijn neus van de overrijpe druiven. Ook vreemd: in één keer houden de bergen op en zit in het vlakke landschap.
De tocht ging grotendeels langs de Adigi rivier en een kanaal parallel daaraan. Nog een heel erg stevige klim moeten doen.
Na de bergen is de povlakte erg saai. Boeren gehuchten in een vlak landschap. Heel veel grote huizen van de notabelen die er totaal verkrot bij staan. Tussendoor luxe vakantie villa's. Er staan auto's dus er zijn mensen maar alles is dicht en totaal uitgestorven.
Nu in een hotel in Montagnana, een ommuurde oude stad. Erg mooi, ook het hotel. Afhankelijk van het weer morgen blijf ik hier een extra nacht. Er komt een schip zure appelen deze kant op, of eigenlijk een complete armada. Als ik geluk heb zit ik net op het randje en kan ik er morgen net vooruit fietsen. Ik zie morgenochtend wel.

  • 11 September 2017 - 11:01

    Maarten:

    Hoi René,
    Ff lekker een rustdagje genomen. Nu de wandelspieten gebruiken. Knap werk en we lezen je dagelijkse verslagen met veel plezier. Over de eurocrises in Italië zullen we het maar niet hebben. Gewoon lekker fietsen en genieten. Ga zo door!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 19422

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: