20e dag - Reisverslag uit Zadina Pineta, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 20e dag - Reisverslag uit Zadina Pineta, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

20e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

12 September 2017 | Italië, Zadina Pineta

Vandaag begonnen met het laatste stuk van de po-vlakte. Had ik al gezegd dat het saai was? Dit was het meest saaie stuk. Vandaag bijna geen naaktslakken gezien (echt waar). Ik denk dat die het ook te saai vinden in de po-vlakte.
Heel erg stevige zijwind en tegenwind. Het leek wel een bergetappe.
Ik heb wel bedacht hoe die Italianen het doen. Het is een geniale economische perpetuum mobile. Elk plaatsje heeft 7 gezinnen in 7 huizen met elk een eigen espressobarretje ... en natuurlijk 1 kerk. De espressobar is 1 dag per week open, elke op een andere dag. Ze zitten dus de hele dag bij elkaar op de koffie per rouleerbeurt. Zo gaat het geld rond zonder er iets voor te doen anders dan espresso drinken. ( ja, espresso in Italië. In Frankrijk is het expresso).
Ravenna is een lelijke stad. Hard doorheen gefietst. Dat die ik trouwens ook bij mooie steden. Daarna verdwaald in een enorm pijnbomenbos. Prachtig. En die geur, na al dat niks.
Na het bos bij de kust aangekomen. 1 lange strook van het ene gehucht na de andere. Weinig mensen, veel hotels en restaurants zijn al dicht. Zou het seizoen al voorbij zijn?
Het meest noordelijke dorp Cervia is er het ergst aan toe (zie foto). Soms is het net Xai Xai (voor ingewijden).
Nu op mega grote camping met mijn mini tentje. Voeten net in de Adriatische zee gehad. Morgen de bergen weer in voor de laatste echte klim. De eerste contouren heb ik al gezien in de verte (zie foto).

  • 12 September 2017 - 23:12

    H.J.Heijenberg:

    ZET HEM OP !!! Dit is dan -denk ik- het laatste zware traject. Succes ! Ma & Pa.

  • 14 September 2017 - 09:02

    Maarten:

    Als iedereen van die geniale analyses krijgt bij het fietsen dan wordt het tijd dat bijvoorbeeld Jeroen Dijsselbloem opstapt, op de fiets dus. Lossen we de eurocrises ook nog en passant op. Succes René, met het vervolg en je krijgt het mooie Italië nog wel te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 19328

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: