Dag 7 - 2 aug 2022 - Reisverslag uit Flaxweiler, Luxemburg van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu Dag 7 - 2 aug 2022 - Reisverslag uit Flaxweiler, Luxemburg van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

Dag 7 - 2 aug 2022

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

02 Augustus 2022 | Luxemburg, Flaxweiler

Vandaag om 09:30 vertrokken. De broodjes waren pas om 09:00 klaar. Weer een volop zonnige dag. 24 graden, weinig wind, half bewolkt, prima fietsweer. Langs de Our naar Viande gefietst over mooie bospaden en langs stille weggetjes. Ik heb niks te melden. Want er is hier niks. Alleen maar groen. Alleen maar stilte. Alleen maar lege dorpjes. Geen horeca. Geen winkels. Echt oogverblindend schitterend hier. Trouwens, er zijn ook weinig bergen. Langs de Our is alles nagenoeg vlak. Na Viande een fixe heuvel over, maar goed te doen. Langzame stijging.

In Viande (Nederlandse enclave in Luxemburg) bij het benzinestation is een Delhaize To Go. Ik heb maar een belegd broodje gekocht voor de lunch onderweg. Vers broodje, vers belegd. Prima dus. Heb ik het broodje op, kom ik 30 min. later boven op de heuvel langs een restaurant waar ik even iets wil drinken. Hebben ze een toch een prachtige menukaart. Waarom zegt niemand mij dit toen ik in Viande was. Ik heb alleen maar een voorgerecht kunnen proberen. En het was verdomde lekker.

Nu in een mooi hotel 8 km uit de route. Er was niets beschikbaar direct aan de route. Morgen Frankrijk in langs de Moezel naar een camping bij Vigy, vlak bij Metz. Het wordt 32 graden. Extra vroeg ontbijten (06:30) en dan de fiets weer op.


  • 03 Augustus 2022 - 08:41

    Liesbeth:

    Hi, het is met de horeca net als met de bankjes. Na veel vijven en zessen ga je op een vies bankje zitten met uitzicht van niks.
    10 minuten later kom je een schitterende lunchplek tegen. Maar dan is alles al op.
    Wat is dat toch voor fenomeen?
    Lekker fietsdagje, rustig peddelen, veel plezier. Lfs.

  • 03 Augustus 2022 - 15:37

    Marissa:

    Idee voor je volgende reis: "Rene eet zichzelf naar Rome". Van maaltijd naar maaltijd en restaurant naar restaurant. Alles moet je dan proeven en beoordelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 19213

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: