4e dag - Reisverslag uit Niederbreisig, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 4e dag - Reisverslag uit Niederbreisig, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

4e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

27 Augustus 2017 | Duitsland, Niederbreisig

Vandaag begonnen met een prima ontbijt. De kamer van het pension in Jülich was wat minder maar het ontbijt was perfect.
Daarna van start langs de Rur en de Erft. Al snel parallel aan een bruinkoolmijn (zie foto). Het komt niet goed over maar het is een gat van 10 bij 6 km en 400 meter diep. Angela is een beste meid maar waarom heeft zij nog niets gedaan aan de 8 mega "Arschlöcher in Erde" rondom Keulen? Als je een keer bij één in de buurt bent dan moet je echt de moeite nemen om het met eigen ogen te zien.
Al snel de eerste klim gedaan. Maar 1 km lang, maar wel 9%. Zit er gelijk een snotneus van 40/45 in mijn wiel. Ik laat mij niet kennen. Fiets met het tongleer onder mijn schoenen naar boven. Kijk ik achterom. Is die slappiemel afgestapt halverwege.
Nu na 120 km weer in een hotel en bij een Italiaan aan de oever van de Rijn. Meloen met ham, pasta met fungi en daarna hausgemachte tiramisu. Het is zwaar dat fietsen.
Morgen weer tentje en simpel.
Fietsen gaat steeds beter. Eergisteren iemand tegen gekomen die al 2 keer naar Rome is gefietst en terug, en hij zei: "Toscane? Maak je geen zorgen. Tegen die tijd dat je daar bent dan heb je een beren conditie." Ik merk dat kont, rug en benen geen enkel probleem geven. Steeds minder zelfs. Gem. Snelheid was 18 tot 20. Is nu 24 tot 26. Op vlakke stuk, gewoon benen laten vallen, geen kracht.
Het weer tot nu is perfect. 20 tot 26 graden en half bewolkt. Kan niet beter voor het fietsen. Eergister bij Venray veel geflits in de lucht maar geen gerommel, dus ver weg. Was in Jülich, daar waar ik gister was. En gister dus droog. De goden zijn met mij ( tot nu toe).

• 27 Augustus 2017 - 21:35

Jan:

Je gaat als een speer, René! Laat je niet opjutten door snotneuzen, het gaat om de reiservaring. Zie dat je bent aangekomen in Bad Breisig. Lekker omlaag gesjeesd naar de Rijn, hè? Keep up the spirit!

• 27 Augustus 2017 - 23:18

Pépé:

En durf je op de fiets net zo hard de vinger en een tong te geven als in de auto?
    Lekker bezig pap! Maar wat minder tiramisu, anders ontpopt je sixpack niet.

P.s. Waar is die foto van de bruinkoolmijn dan?

• 28 Augustus 2017 - 16:02

Nicole:

Haha pannenkoek! wie laat zich nou opjutten op een reis van 2200 kilometer! :-D Die gasten stonden halverwege natuurlijk te schateren omdat jij er op in ging.
    Je schiet verder al aardig op broer. Keep up the good work. kus van zus.

• 28 Augustus 2017 - 17:55

Ed:

Hoi René, Ik zie dat je het op je gemak doet.
    De eerste dagen lekker rustig infietsen, niet meer dan 120 tot 150 km.
    Na een weekje kan je in de Alpen aan het echte werk beginnen met colletjes van de 2e categorie
    en etappes van +/- 220 km.
    Dat moet dan geen probleem meer zijn na het relaxte peddelen van nu.
    Veel plezier we blijven je volgen.