8e dag - Reisverslag uit Cröffelbach, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 8e dag - Reisverslag uit Cröffelbach, Duitsland van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

8e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

31 Augustus 2017 | Duitsland, Cröffelbach

Vandaag zijn Han en ik begonnen met regen tijdens het ontbijt. Na het ontbijt was het droog. Tijdens koffie weer regen. Na de koffie weer droog. Voor morgen ziet er het ongeveer hetzelfde uit. De temperatuur is terug van 30 naar 18 graden.
Han is na 30 km weer afgezwaaid richting Heilbron. Daar pakt hij de trein naar Karlsruhe. Ik kan nu niet meer stayeren (baanwielrennen achter motor aan). Mijn aanjager is weg.
De tocht ging na de Neckar langs de Kocher en de Bühler. Het mooiste stuk tot nu. Stil, geen treinen, geen auto's, goede fietspaden, dorpjes alla "what the fff. doen mensen hier?" en een prachtige omgeving.
Na 85 km een hotel gezocht in Braunsbach. Het hotel was dicht want het centrum van het dorp wordt herbouwd. Vorig jaar is het volledig weggespoeld door een modderstroom vanaf de berg. Indrukwekkende foto's gezien. Ik ben door een tweelingbroer van Martin Olschowski (voor ingewijden) naar binnen getrokken voor koffie. Tot het weer droog was buiten. Nu in een hotel een dorp verder. Net voor de regen binnen.
Morgen de eerste echte bergen. Spannend.

• 31 Augustus 2017 - 23:23

Peter Vonk:

He Rene. ,zijn die fietsdragers op de foto van jouw crash?