15e dag - Reisverslag uit Auer, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 15e dag - Reisverslag uit Auer, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

15e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

07 September 2017 | Italië, Auer

Vandaag allemaal bergafwaarts. Dacht ik. De eerste 40 km was continu naar beneden. Ging als een speer. Net voor Merano een fietspad met haarspeldbochten stijl naar beneden. Wel heel spannend voor mij en inspannend voor mijn remmen.
Vanaf Merano wat wind tegen maar dat viel wel mee. Temp. was 24 graden. Perfect.
Bij Bolzano toch onverwachts een paar korte maar pittige klimmetjes. Desondanks 110 km gedaan. Bijna 2 etappes in 1 dag.
Vanavond prima gegeten samen met Rob (die uit A'foort). Morgen verder naar Trento en Verona. We zien wel hoe ver ik kom.
Nu in mijn tentje met regen. Verderop onweert het. Het begon net toen ik erin lag. Weer&radar zegt dat het zo weer droog zal zijn. Ik hoop het, mijn was hangt buiten.
Vandaag een paar keer Nederlandse teksten gezien, in het groen op de weg geschilderd. Was me in Oostenrijk ook al opgevallen. Teksten als: "te voet", "pas op voor rechts" etc. Welke oververonruste landgenoot ontneemt mij de illusie dat ik iets unieks doe. Ik voel me nu net een massa toerist, fietsend met blinde geleide hond. Ik ga me er maar niet aan storen.
Het regent ondertussen al weer wat minder.


  • 08 September 2017 - 22:09

    H.J.Heijenberg:

    Als je de westkant van het Gardameer neemt, dus vanaf Riva het meer aan je linkerkant hebt, Let dan HEEEEL goed op want daar zijn een stuk of 12 tunnels waarin geen of heel weinig markeringen zijn en aarde donker. Zelfs met de auto is het een rot stuk. Aan de andere kant van het meer is de weg ook smal, maar is beter te rijden. Geniet er van en tot het volgende verslag. Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 19228

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: