19e dag - Reisverslag uit Portomaggiore, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 19e dag - Reisverslag uit Portomaggiore, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

19e dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

11 September 2017 | Italië, Portomaggiore

Vandaag 110 km gedaan door de po-vlakte. Steeds net achter de buien aan gereden. Ik zag in de verte de regen vallen. Ik heb het de hele dag droog gehouden. Rob (die uit A'foort) heeft geen rustdag gehouden en rijdt een halve af voor mij. Daar waar hij is tot nu is er regen. De buien kleven aan hem.
Is dit jaar het Chinese jaar van de naaktslakken? Ik heb al 4 potten vol slakkenpuree gereden. Het zijn er zoveel dat ze niet te ontwijken zijn. Dit is al vanaf Nederland zo. Vandaag was het extra erg.
De po-vlakte tot Ferrara is vreselijk saai en vooral armoedig. 50% van de huizen staan er verkrot bij. Zeker de helft van die 50% is verlaten en onbewoonbaar, geen kozijnen meer, dak kapot etc. Ik heb dorp na dorp geen winkel, school, ziekenhuis o.i.d. gezien. Ze kunnen hier makkelijk een paar honderdduizend vluchtelingen blij maken met een woning en wat grond. Dan gebeurt er weer eens wat in die uitgestorven dorpjes.
Morgen het laatste stukje po-vlakte en dan een stuk langs de Adriatische kust. Morgen schijnt het droog te blijven, half bewolkt, daarna weer volop zon.
Nu in een prima hotel in Portomaggiore. Wie kent niet? Antonio en Francesca gaan woensdag trouwen, wie kent ze niet? Dat zag ik op 100 foto's aan alle palen van het dorp. Grote happening dus. Na woensdag gebeurt er waarschijnlijk voor 7 maanden helemaal niks meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 19210

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: