22ste dag - Reisverslag uit Piccione, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 22ste dag - Reisverslag uit Piccione, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

22ste dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

14 September 2017 | Italië, Piccione

Gisteravond om 21:30 in mijn beste Italiaans aangegeven dat ik vroeg weg zal gaan (07:00) en alvast wil betalen voor alles. Nee, nee, geen probleem de pizzabakker is er om 06:00. Hij stond op dat moment nog stapels met pizzadozen te vullen. Vanochtend om 07:00 was meneer er al met 15 klanten aan de koffie, babbel en sommigen een neut. Totaal 50€ afgerekend voor ruime mooie kamer, geweldig 3 gangen eten, 2 bier en een koffie.
De lucht was bijna zwart toen ik vertrok. Buienradar zei dat het droog zou blijven. Een hele stevige klim gedaan van 07:30 tot 11:00 van 400m naar 1050m. Heel erg harde tegenwind. Ook de afdalingen moest ik trappen om vooruit te komen. Was heftig. Prachtige omgeving. Echt Toscane / Umbrië. Mooie plaatjes.
Boven (nog steeds droog), totale leegte, geen wind meer en 17 km stijl naar beneden. Ik had 4 lagen aan om warm te blijven. Niet dat het koud was maar met zweet en de wind koel je enorm af.
Daarna prachtige tocht door het glooiende Umbrië. Opvallend veel tabaksplantages in deze streek. Uitzichten zijn adembenemend.
Nu in hotel in Piccione. Niemand had mij verteld dat het hotel hoog op de berg ligt. Een gratis extra mega stijle klim. Het diner (zie foto's) is pure noodzaak om weer op krachten te komen.

• 14 September 2017 - 22:05

Jan:

Een landschap van lekker eten en drinken! Heerlijk. En het mag.. Je schiet aardig op. Straks ben je in Rome, en dan? Goeie reis nog!

• 14 September 2017 - 22:49

H.J.Heijenberg:

Als je ook nog in een goed bed hebt geslapen, dan was je lekker goedkoop uit. Als je de S 317 rijdt dan zitten daar ook nog een paar klimmetjes bij. Rijd je dan via Terni en dan langs de TEVERE ? Het einde van de reis komt al aardig in zicht. Geniet nog maar goed van de laatste delen van de rit en we kijken alweer uit naar de 23e dag Ma en Pa

• 15 September 2017 - 09:21

Pepe:

Onmmnomnomnom! Een welverdiend avondmaal dus! Dus alles wat je er in Oostenrijk af hebt gefietst komt er in Italië weer aan? Je bent er al bijna! Dus doe maar rustig aan en geniet van die italiaanse keukens! Verwacht dan natuurlijk wel dat je die kennis mee neemt naar je eigen keuken ;) toitoi!

• 15 September 2017 - 19:21

Nicole:

Ik vind 't knap René. Echt waar. Een hele prestatie. Maar daar doe je het vast niet alleen voor.
    Nog maar even en dan zit het er al weer op. Ben benieuwd of je er zoals zovelen verslaafd aan raakt. Ach...er zijn slechtere dingen om verslaafd aan te raken toch?