24ste dag - Reisverslag uit Tor di Quinto, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 24ste dag - Reisverslag uit Tor di Quinto, Italië van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

24ste dag

Blijf op de hoogte en volg Rene

16 September 2017 | Italië, Tor di Quinto

Met het zware eten van gisteren, te veel alcohol en 18 graden 's nachts was het geen goede nacht. Toch om 08:30 vertrokken. Gerard moest zijn neus nog poederen dus ik ben alleen vertrokken.
Umbrië is afschuwelijk mooi. Narni (80 km voor Rome) is tegen de berg, ommuurde binnenstad, pleintje. Alles zo uit een reisfolder. 30 km voor Rome wordt het zeer lelijk. Alles wordt het raam uitgegooid de berm in. Wat een zooi. Ook het wegdek is vreselijk slecht. Ik moet heel goed oppassen dat mijn voorwiel niet in één van de sleuven klem komt.
Ook de hellingen zijn smerig. Van die hellingen dat je bij elke bocht denkt: há ik ben er. Nou ... dus niet. De stijgingen zijn ook 2 keer zo lang als de dalingen. Heel gemeen van die Italianen.
Maar vanmiddag om 15:00 was ik er, na 2.350 km, 145 uren in het zadel en 27.300 cal verbrand. I dit it.
Ik was 77 kilo toen ik vertrok. Ik laat nog weten wat het eindresultaat is.
De meesten die ik onderweg tegenkwam hadden een aanleiding om dit te doen. Gescheiden, kanker overwonnen, ontslagen, failliet etc. Ik ben blij dat ik het gedaan heb omdat ik er gewoon zin in had, zonder te wachten op ...
Nu in een huisje op een camping net buiten Rome, vlucht geboekt, fiets en bagage ingeleverd en taxi geregeld. Morgenochtend vlieg ik naar huis. Over een weekje zal mijn fiets en bagage thuis worden afgeleverd.
Ik ga dit heel graag nog een keer doen, het liefst met Liesbeth. Ze zal het geweldig vinden. Ik ook. Ik ben nu lekgeprikt. Normaal nemen de muggen alleen Liesbeth.

  • 16 September 2017 - 21:42

    H.J.Heijenberg:

    GEFELICITEERD ... JE WAS GEWELDIG. We hebben steeds genoten van je reisverslagen. Helaas misten we op de tv je intocht in Rome. tot .........gauw. Ma& Pa.

  • 16 September 2017 - 22:31

    Maarten:

    Mooi René dat je je doel hebt bereikt en zoveel mooie dingen hebt meegemaakt. Bedankt voor je dagelijkse verslagen. Je hebt een prachtige ervaring die je niet snel zal vergeten.
    Goede terugreis.

  • 16 September 2017 - 22:46

    Peter Vonk:

    Gefeliciteerd. De reis was het doel toch? Ik ben jaloers op je. Geniet van de ervaringen.

  • 17 September 2017 - 08:02

    Els:

    Het was leuk om door je reisverslagen met "je mee te fietsen". Top dat je het zo naar je zin hebt gehad.

  • 17 September 2017 - 17:19

    Willeke:

    Gefeliciteerd!!!! respect hoor! slaap lekker in je eigen bed. Tot gauw.

  • 18 September 2017 - 00:56

    Nicole:

    Wat lief dat je de volgende kees Liesbeth mee neemt voor de muggen! Echt héél attent ja, haha!
    Goed gedaan René. Ik vind t nogal wat. Je hebt gelijk dat je blij bent dat je t gedaan hebt gewoon "omdat t kan". Dat is eigenlijk de beste reden toch? Je gaat dus niet nog even Rome verkennen...ach...je verlangt gewoon naar Liesbeth natuurlijk..
    Goede terugvlucht en tot snel.

  • 18 September 2017 - 09:28

    Udo:

    Super gedaan Rene! Je hebt helemaal gelijk: gewoon doen zoiets.
    Bedankt voor de blog. Was inspirerend om te lezen.

  • 18 September 2017 - 16:03

    Jeanet:

    Proficiat, wat een prestatie!

  • 18 September 2017 - 16:11

    Roel:

    Goed gedaan jongen! Weer een mooie ervaring rijker!

  • 18 September 2017 - 18:16

    Jan:

    Vér onder het gemiddelde heb je het gered. Gefeliciteerd! Hoop ook dat je het leuk gevonden hebt? Moeten maar 's ervaringen uitwisselen onder genot van.. Goeie thuiskomst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 19079

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: