Dag 12 - 7 aug 2022 - Reisverslag uit Ribeauvillé, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu Dag 12 - 7 aug 2022 - Reisverslag uit Ribeauvillé, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

Dag 12 - 7 aug 2022

Blijf op de hoogte en volg Rene

07 Augustus 2022 | Frankrijk, Ribeauvillé

Vandaag weer op pad. Dit is het mooie Elzas zoals ik het verwachtte. Door de bossen naar Molsheim, deels over een oude spoorweg. Daarna door de velden en de wijngaarden naar Ribeauvillé. Prachtige omgeving, geweldige route, schitterende dorpjes met mooie pleintjes met levendigheid.

Qua statistiek zit ik nu op dag 12 van de geplande 25. Ik heb ruim 1/3 van de route gedaan. Totaal 45 minuten regen waarvan 15 minuten plenzen (geschuild bij een sluisbedieningshokje) en 30 minuten miezer. De rest zon. Dus 1 uur regenjas, de rest t-shirt. (Blote bast doe ik niet aan zolang ik nog geen tattoos heb.) Tussen de 20 en 36 graden overdag. ‘s Nachts tussen de 10 en 24 graden. Wat betreft classificatie van ervaring:

  • 5 % echt niet leuk, saai
  • 10 % leuk, mooi, fijn fietsen
  • 85% owsome, “oh my God”, geweldig, prachtig, niet willen missen etc.

Vandaag de eerste volledige plat du jour. Het valt dus wel mee met de door Marisa gesuggereerde “Rene eet zich een weg naar Rome”.

Maar evenzogoed, achtereenvolgens: biertje, pichet riesling, escargo, bouchée a la reine, moelleux au chocolat. En dat moet ik dan allemaal opeten zo tussen de middag. Dat is zwaar werken hoor.

Wel ongelooflijk mijn kop gestoten aan een zeer harde olijfboom.

Wat ze hier op het terras deden was schaaltjes met gedroogde koffieprut branden. Wel rook, stinkt niet, geen wespen.

Nu in het toeristische dorpje Ribeauvillé. Er zijn hier een aantal burchten in de bergen en het dorpje is een en al vakwerkhuizen en heeft een stadspoort. Als Rocamadour maar dan niet zo overdreven toeristisch.

Net nog even op een terrasje wat gegeten (ja alweer !). Gewoon rondkijkend kan je toch boeken vol schrijven over de types en de taferelen die je ziet passeren. Teveel om hier in het blog te schrijven. Maar geweldig leuk. Ik heb me kostelijk vermaakt.


  • 08 Augustus 2022 - 07:26

    Nicole:

    Leuk René, mooi op schema als je er ook een rustdag tussen hebt zitten.

  • 08 Augustus 2022 - 15:29

    Ma En Pa:

    Als je in Rome bent ,mag je van Ma een KLEINE !tatouage laten zetten.

  • 08 Augustus 2022 - 19:17

    Ellen Vonk:

    Leuk om te lezen René, succes en geniet van de reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 19383

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: