Dag 11 - 6 aug 2022 - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu Dag 11 - 6 aug 2022 - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

Dag 11 - 6 aug 2022

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

06 Augustus 2022 | Frankrijk, Saverne

Vandaag rustig aan gedaan. Klein ontbijtje (zie foto), fiets opgehaald, door de wasstraat gehaald (Kärcher), COVID test gekocht en gedaan, rondje dorp, tukje, zwembad.

Ik heb definitief geen Corona meer. Maar daar had ik al zo’n vermoeden van. Ik heb nu zonder al te veel moeite 837 km gedaan. Dus nu op ca. 1/3 van de totale tocht.

En geen Zadelpijn. Had ik al weinig last van, maar mijn keiharde leren Brooks zadel en Gonzo wielrennersbroek doen the job. Wel elke dag een hand talkpoeder tussen de zachte delen om zweet en weke huid tegen te gaan. Voor diegene wie interesse heeft kan ik nog meer intieme details geven maar dat doe ik dan effe apart, 1 op 1.

Mijn fiets loopt weer als een zonnetje. Nieuwe trapas en remblokjes. 85 euro 20 euro tip voor een biertje voor de jongens. Super blij.

Gisteren op de camping een Belg gesproken die in 1 jaar van Vietnam naar huis is gefietst. Het wordt met de dag gekker.

De wespenplaag dit jaar is wel heel serieus. Je kan niet op een terrasje zitten of er zoemen er 5 om je hoofd en bierglas.

Als laatste … gisterenavond zat ik op het terras van de snackbar van de camping te eten, schoot er plots toch een kramp in mijn hamstring. Echt serieus pijnlijk. De meeste camping gasten zaten te kijken van “Wat is hier aan de hand?” Maar met een minuutje was het gelukkig weer weg.

Morgen weer op pad richting Colmar. Maar proberen om zonder gebruik van de rechter hamstring te fietsen.


  • 06 Augustus 2022 - 20:31

    Pa En Ma:

    Hallo René Fijn dat je het zo naar je zin hebt en alles goed gaat. Je verslagen zijn steeds weer leuk om te leze .Ik rijdt inmiddels op de bagagedrager met je mee. Nog heel veel plezieren ,een fijne reis en heelhuids weer thuis.
    René. Ik ben het met ma eens dat je onderweg steeds weer van alles mee maakt.
    Wat ik mij afvraag ;wat is dat voor naaf. zijn dat kogellagers ? Ik dacht dat bij losse lagers de naaf OOK vervangen moet worden. verder een HEEL goede en veilige reis. Pa

  • 07 Augustus 2022 - 09:10

    Ed :

    Hoi René leuk om je via je reisverslag te volgen. Wat een geluk dat je een fietsenmaker hebt kunnen vinden die je trapas heeft kunnen maken. Nog een goede reis en hou hem op de weg.
    En blijven schrijven.

  • 08 Augustus 2022 - 17:13

    Maarten:

    Hoi René, toch maar even melden dat ik geen behoefte heb aan verdere intieme details.
    Het is duidelijk genoeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 19391

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: