Dag 10 - 5 aug 2020 - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu Dag 10 - 5 aug 2020 - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

Dag 10 - 5 aug 2020

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

05 Augustus 2022 | Frankrijk, Saverne

Wat een verschil met gisteren. Vandaag via Saarbourg naar Saverne gefietst. Ca. 55 km. Vanochtend net voor de regen de tent ingepakt. Ontbijt met verjaardagstaartje voor Rosalie (die is vandaag jarig, morgen vind ik wel weer een andere reden voor taart). Eerst een half uurtje in de mieserregen. Daarna droog en ca. 24 graden. Velden, bossen, langs een kanaal. Mooie tocht.

In Saarbourg nog gekeken naar een fietsenmaker maar geen succes. De ene dicht tot 16:00. De ander maandag pas weer open.

Van Saarbourg naar Saverne langs een deels droog kanaal gefietst. Mooi pad. Mooie omgeving. Stroomafwaarts en elke 300 meter een sluisje met een huisje. Sommige huisjes nog gewoon bewoond. De sluizen zelf zijn zelfbediening. Maar dus continue licht naar beneden. Prima.

In Saverne was er een fietsenmaker die mijn fiets effe gaat fixen. Cubs zijn versleten en moeten vernieuwd. Hij zij dat ik Rome nooit zou halen met deze speling. Als er eenmaal vuil inkomt dan is het klaar. Morgen om 10:00 kan ik de fiets weer ophalen. Morgen dus een rustdag. Niet onnodig na de 97 km van gisteren. Hier op de camping met restaurant en zwembad vermaak ik mij wel. En Saverne is eindelijk weer eens een leuk stadje.

Gisteren, op de typisch Franse gezellige camping, zaten tijdens het eten een paar Fransen te oreren. Ik verstond er niks van maar het was me toch een partij rechts geraaskal. Dat kon ik er dan weer wel eruit opmaken.

Gisteren nog een tijd zitten kletsen met een jonge Oostenrijker (ik denk zo’n midden 30). Gestopt met werk en al 4 maanden door Europa aan het fietsen. Italië, Majorca, Spanje, Portugal, Frankrijk en nu op weg naar Amsterdam. Hij heeft in totaal 12.000 km in de planning staan. Ik heb geen idee hoeveel hij er nu al gedaan heeft. En dan noemen mensen mij gek? Dat snap je toch niet.


  • 06 Augustus 2022 - 11:22

    Jaco:

    Ha René, vandaag aan de

  • 06 Augustus 2022 - 13:00

    John Hoozemans:

    Je gaat lekker René !
    Je verhaaltjes worden met plezier gelezen. Goede voorbereiding op de Alpen.
    (Ik heb nog een leestip: Ilja Pfeijffer, de filosofie van de heuvel.)
    Succes en hartelijke groet,
    John en Betty Hoozemans

  • 06 Augustus 2022 - 20:14

    Ma En Pa Heijenberg:

    Hallo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 19390

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: