Dag 9 - 4 aug 2022 - Reisverslag uit Mittersheim, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu Dag 9 - 4 aug 2022 - Reisverslag uit Mittersheim, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

Dag 9 - 4 aug 2022

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

04 Augustus 2022 | Frankrijk, Mittersheim

En vandaag was het me toch saai. Ongelooflijk. Lege velden, geen bossen, dorpjes van 10 tot 20 huizen met niks, geen winkel, geen café, geen bakker, geen benzinestation niks. Licht heuvelachtig landschap dus hellingkje op en hellingkje af. En 38 graden. Het enige wat ik tegenkwam was een auberge met een mooie plat du jour … maar om 10:00. Goed voor een kop koffie, maar nog geen tijd voor lunch.

Maar goed dat ik vooruitziende blik had toen de bakker vanochtend op de camping kwam met zijn broodkar. Voor ontbijt een croissantje met een eclair au chocolat. Voor de koffie een pain au raisin. En voor de lunch een groot stuk quiche Lorain. Voor de zekerheid ook nog een half baguette.

Elk dorpje heeft natuurlijk wel een kerk … met een begraafplaats … dus 80% kans op stromend water. Mijn redding. Ik heb 2 thermo bidons ( 0,5 en 0,7 liter) en een waterzak van 1 liter. Ik vul deze meerdere keren per dag bij. Ik denk dat ik op de 5 á 6 liter per dag uit kom.

Nu op een echte Franse bagger camping bij Mittersheim. Ik wou een rustdag gaan nemen, maar niet hier. Bij aankomst 2 biertjes een cola en een flesje Spa rood naar binnen gewerkt. Ondanks de 6 liter die ik al op had. En ik heb nog dorst.

Gisteren op de camping 3 andere stellen ontmoet. Één stel uit Groningen die op een tandem van Arles naar huis gaan. Één stel uit Rotterdam die van huis via de Ardenne, over de Vogezen en via het Zwarte Woud weer naar huis gaan. En 2 heren uit Tilburg die naar Nice gaan. Veel leuke uitwisselingen van ervaringen. Ik ben tot nu toe nog niemand tegengekomen die ook naar Rome gaat.

Nu bij het restaurantje op de camping. Ik kan bij het restaurant eten of een pizza uit de automaat halen (zie foto). Ik heb onderweg ook al zo’n apparaat zien staan in de pishitte midden in een dorp. Iemand die dit bedenkt moet toch zijn ogen uit zijn kop schamen. In het dorp stond er ook nog heel groot “fresh pizza” op. Ik heb in de geldgleuf gekeken en er zitten echt 3 kleine Italiaantjes in die kast voor het kneden, bakken en uitserveren. Echt waar hoor.

Morgen verder richting Basel (niet tot Basel). Ik hoop dat morgen de route interessanter wordt. We zullen zien.


  • 08 Augustus 2022 - 17:08

    Maarten:

    En er zijn ook automaten voor echt Frans stokbrood!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 19385

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: