Dag 8 - 3 aug 2022 - Reisverslag uit Burtoncourt, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu Dag 8 - 3 aug 2022 - Reisverslag uit Burtoncourt, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

Dag 8 - 3 aug 2022

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 Augustus 2022 | Frankrijk, Burtoncourt

Het hotel vannacht was de omweg waard. Mooie kamer, prima hotel, prima ontbijt. Na de dubbele lunch van gisteren heb ik op de kamer een bakje instant noedels gegeten. Ook lekker. Gisteren kwam ik een stel tegen. We hadden het over de weinige horeca in Luxemburg. Zegt zij: “Daar ben ik blij om. Een nadeel van het fietsen is dat je er heel dik van wordt”. Zeer gevat.

Vandaag om 06:30 ontbeten en om 07:00 gestart. Het wordt 34 graden. Op naar de Moezel. Vanaf 09:30 langs de Moezel gefietst over een perfect fietspad. Wederom een prachtige omgeving. Anders maar weer prachtig.

Ik realiseer mij dat ik helemaal geen pijn heb. De schouder is volledig over (dank je dr. Prik Jan Mens en osteopaat Lou Swinkels). En ook mijn rug is helemaal ok (dank wederom Lou). Dus Maarten: niks afzien, pijn en lijden.

Ergens bij Schengen een fietsenmaker bezocht (Ja, dat ligt dus hier. Iedereen kent het, maar weinigen weten waar het ligt.) Mijn trapas geeft speling. Hij zegt dat er een nieuwe trapas in moet maar hij verkoopt alleen fietsen. Hij repareert ze niet. Een man naast mij op de camping nu zegt mij dat dit een standaard Shimano trapas is die elke goede fietsenmaker kan plaatsen in 30 minuten. Nu dus een goede fietsenmaker vinden. Dat wordt een hele uitdaging in deze mini-dorpjes. Wachten tot de eerste grote stad. Misschien in Mulhouse, zeker in Basel. Met deze speling op de as ga ik niet verder dan Basel. Ik ga het niet gokken om de bergen in te gaan als de as niet OK is. Ik heb er goed vertrouwen in dat het wel gerepareerd kan worden.

Ik heb nu een camping ca. 6 km van de route volgens Google maps. Leek mij geen probleem. Blijkt die 6 km dwars door het bos te zijn over paadjes waar ik met een mountainbike zonder bepakking nog moeite mee zou hebben. Smal, gravel, zand, van die vuistgrote stenen en ook nog steil. Het was afzien, pijn en lijden. Ik weet nu in ieder geval zeker dat de Corona van 2 weken geleden geen long-COVID is.

Ik heb wel 4 of 5 kleine wilde zwijntjes gezien. Dat is dan weer schattig. Gelukkig waren pa en ma er niet om het kroost te verdedigen. Een volwassen wild zwijn kan heel gemeen zijn. Het kan zelfs een volwassen Tesla met succes aanvallen en uitschakelen.

Morgen weer extra vroeg weg. Het wordt weer 35 graden. Op naar Mittersheim. Hopen dat ze daar op de camping een plekje hebben. Ik heb een e-mail gestuurd. Morgen vroeg bellen voor de zekerheid.


  • 03 Augustus 2022 - 21:47

    Jan J:

    Trapas speling? Da's toch ook gek? Je hebt geen Chinese fiets, hè? Vandaag een oud collega van je een opdracht gegeven. Hij wist dat je met de fiets op reis was. Kleine wereld. Sterkte met de hitte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 19359

Voorgaande reizen:

28 Juli 2022 - 24 Augustus 2022

Rene fietst naar Rome 2022

28 Augustus 2017 - 30 September 2017

Mijn fietstocht naar Rome

Landen bezocht: